گلیم چهل تکه باعث مرگ یک بافنده در آلمان شد

نقوش مختلفی وجود دارد که نماد باروری در میان نقوش گلیم چهل تکه ترکی است زیرا باروری، فراوانی و بهره‌وری در فرهنگ آناتولی جایگاه بسیار مهمی دارد.

اگرچه یک نماد اصلی باروری که در آن دست روی کمر که نشان دهنده زنانگی است و نقش قوچ که نشان دهنده مردانگی است با نقش مایه چشم ترکیب می شود، بسیار رایج است.

اما ما همچنین می توانیم با الگوهایی روبرو شویم که در آن برخی از میوه ها و گیاهان هر از گاهی با باروری شناسایی می شوند. انار یکی از پرکاربردترین نقوش میوه برای باروری است.

نقوش elibinde که نمایانگر زنانگی، باروری و بهره‌وری است، یکی از پرکاربردترین نقوش قالی برای قرن‌هاست. نقش دست روی کمر در این قالیچه های دستبافت زنانه نیز نمادی برجسته از زحمت زنان است.

گلیم

این فرش که با تفسیری شیک از نقوش Elibelinde طراحی شده است، در دهه 1960 در قونیه بافته شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرش دستبافت این است که از پارچه‌های طبیعی تولید می‌شوند که به اندازه کافی بادوام هستند و می‌توانند برای چندین دهه از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گیرند.

امروزه نقوش قالی که در آن نقوش بسیار متفاوتی در هم آمیخته شده است به عنوان عنصری بسیار برجسته در دکوراسیون فضای نشیمن که طرح ها و سبک های مختلف در کنار هم قرار می گیرند استفاده می شود.

در این نمونه شاهد غلبه نقوش گرد هستیم اما این نقوش بدون گوشه با نقوش کاملا متفاوت و خارق العاده در جزئیات همراه است.

مزرعه Adatarı ساختمانهای اداری و اقامتی Tolga Architects طراحی اتاق نشیمن مدرن، داخلی، معماری، سقف شیروانی، پنجره چوبی، روکش سنگ، فرش، فرش، سقف

مثال دیگری که در آن نقوش مختلف با هم استفاده می شود، اما منعکس کننده سبکی سنتی تر با انتخاب رنگ است. موتیف چشم، که از چشم بد محافظت می کند، با الگوهای قوچ و نوار چسب همراه است که نماد باروری است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.