گوجه فرنگی در میادین تره بار باعث قطع شدن مسیر های ارتباطی شد

گوجه فرنگی به طور عمده به دو نوع فرآوری شده و خام تقسیم می شود. گوجه فرنگی در میادین تره بار برای غذای خام معمولاً دیده می شود و وقتی به نصف بریده شود، قسمت های سبز زیادی دارد و در کل مایل به صورتی است. از طرف دیگر، انواع فرآوری شده پرتر، سخت تر از خام هستند و رنگ قرمز تیره دارند.

از این گوجه فرنگی های فرآوری شده برای تهیه محصولات مختلفی مانند سس کچاپ، سس پیتزا، سس اسپاگتی و آب میوه استفاده می شود.

محققان تحقیقات خود را بر روی سه کشور بزرگ تولید کننده گوجه فرنگی در جهان متمرکز کردند: ایالات متحده، ایتالیا و چین. این سه کشور به تولید حدود 65 درصد از گوجه فرنگی جهان برای فرآوری معروف هستند.

این نظرسنجی به درجات مختلف نشان داد که تولید گوجه فرنگی در هر سه کشور طی 30 تا 40 سال آینده کاهش خواهد یافت.

این به این دلیل است که همه کشورهای بزرگ در حال رشد در حال حاضر به شدت تحت تأثیر بحران آب و هوا هستند.

گوجه

کالیفرنیا و ایتالیا به دلیل ادامه افزایش دما با کمبود آب مواجه هستند. به طور خاص، مزارع ایتالیایی به سرعت در حال خشک شدن در طول زمان هستند.

در مورد چین، برخی از مناطق در حال رشد افزایش عملکرد را نشان دادند، اما تولید مورد انتظار در آن مناطق تنها بخش کوچکی از کالیفرنیا و ایتالیا است، بنابراین به نظر می‌رسد که تأثیر جزئی داشته باشد.

محققان گفتند: “بحران غذایی ناشی از آب و هوای غیرعادی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است، اما بیشتر تمرکز بر روی غذاهای اصلی مانند گندم یا برنج است.” گوجه‌فرنگی یک منبع مغذی مهم و ماده‌ای است که در غذا در سراسر جهان مصرف می‌شود.»

ما امیدواریم که نتایج این مطالعه سوالات مهمی را در مورد تولید گوجه فرنگی در آینده ایجاد کند و به کشاورزی و صنایع تولیدی کمک کند تا برای تأثیرات بحران آب و هوا آماده شوند.