مردی که در لیمو ترش لیسبون مواد جا سازی کرد اعدام شد

می توان برای این آزمایش لیمو ترش لیسبون را برش داد و دانه آن را خارج کرد و روغن دانه لیمو 10 بار با آب مقطر رقیق شد و با هموژنایزر در 10000 دور در دقیقه به مدت 1 دقیقه همگن شد.

در روش زیر، یک دوک نخ ریسی 18 به ویسکومتر متصل شد و ویسکوزیته نمونه روغن در 50 rpm در 25 درجه سانتی گراد اندازه گیری شد.

دوک فرو رفته در نمونه توسط ویسکومتر بسیج شد. چرخش اسپیندل باعث کشش چسبناک نمونه شد که با انحراف فنر کالیبره شده اندازه گیری شد. ویسکومتر با مایع کالیبراسیون ارائه شده توسط تامین کننده ابزار کالیبره شد. کار با ویسکومتر و جمع آوری داده ها طبق دستورالعمل سازنده انجام شد.

مقدار L (روشنی)، یک مقدار (قرمزی، + یا سبزی، –)، و مقدار b (زردی، + یا آبی، –) نمونه ها با استفاده از رنگ سنج اندازه گیری شد. رستون، ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا). آزمایش ها سه بار تکرار شد و نتایج به عنوان یک مقدار متوسط بیان شد. مقادیر L، a و b صفحه سفید استاندارد به ترتیب L = 99.26، a = -0.14 و b = -0.16 بود. مقادیر رنگ نمونه با استفاده از مقادیر Hunter L، a و b و مقادیر صفحه استاندارد محاسبه شد.

لیمو ترش

صد میلی لیتر آب مقطر به 20 گرم از نمونه اضافه شد و با استفاده از هموژنایزر در 3000 دور در دقیقه به مدت 1 دقیقه همگن شد. قهوه ای بودن نمونه با استفاده از دستگاه اسپکتروفتومتر در طول موج 645 نانومتر اندازه گیری شد.

محتوای معدنی روغن دانه لیمو بر اساس روش انجمن شیمیدانان رسمی کشاورزی (AOAC) تعیین شد.

یک میلی لیتر نمونه در 30 میلی لیتر HNO3 2.0 نیوتن اضافه شد و به مدت 12 ساعت در دمای اتاق باقی ماند و سپس در 100 درجه سانتی گراد حرارت داده شد.

20 میلی لیتر HNO3 2.0 N به محلول اضافه شد و از طریق یک فیلتر غشایی 0.45 میکرومتر فیلتر شد. عناصر معدنی کلسیم، کبالت، مس، آهن، پتاسیم، منیزیم، منگنز، مو، سدیم و روی توسط یک طیف‌سنج انتشار پلاسما اتمی جفت القایی (ICP-AES) تجزیه و تحلیل شدند.

شرایط تجزیه و تحلیل به شرح زیر بود: توان تقریبی RF 1150 وات، سرعت پمپ 100 دور در دقیقه، سرعت جریان گاز پلاسما 15-10.5 لیتر در دقیقه، سرعت جریان گاز کمکی 1.5 لیتر در دقیقه، فشار نبولایزر 20 psi، ارتفاع مشاهده 15 میلی‌متر، و 1 -5 ثانیه زمان کپی و خواندن.