لیمو ترش سنگی باعث افزایش تشنگی در سنین بالا می شود

یک مطالعه جمعیتی بر روی لیمو ترش سنگی در سال 2019 نشان داد که مصرف طولانی مدت و منظم غذاهای حاوی فلاونوئید ممکن است به محافظت در برابر سرطان و بیماری های قلبی عروقی کمک کند. با این حال، این مطالعه نشان داد که افرادی که سیگار می‌کشیدند یا الکل زیاد مصرف می‌کردند، کمتر سود می‌برند.

پتاسیم ممکن است به کاهش خطر سکته کمک کند. کدام غذاها حاوی پتاسیم هستند؟

یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که زنان ژاپنی که به طور منظم پیاده روی می کردند و هر روز لیمو مصرف می کردند، فشار خون پایین تری نسبت به زنانی داشتند که این کار را نمی کردند.

تحقیقات بیشتری برای شناسایی نقش لیمو در این بهبود و کشف اینکه آیا مصرف لیمو می تواند به کاهش فشار خون کمک کند، نیاز است زیرا پیاده روی روزانه می تواند فشار خون را نیز کاهش دهد.

لیمو

لیمو و آب لیمو منبع عالی آنتی اکسیدان ویتامین C هستند.

آنتی اکسیدان ها ممکن است به جلوگیری از آسیب سلولی توسط رادیکال های آزاد که می تواند منجر به سرطان شود، کمک کند. با این حال، دقیقا مشخص نیست که چگونه آنتی اکسیدان ها می توانند به پیشگیری از سرطان کمک کنند.

ویتامین C نقش حیاتی در تشکیل کلاژن، سیستم حمایتی پوست دارد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی، سن و عوامل دیگر می تواند منجر به آسیب پوست شود. یک مطالعه موش در سال 2014 نشان داد که خوردن ویتامین C به شکل طبیعی یا استفاده موضعی از آن می تواند به جلوگیری از این نوع آسیب کمک کند.

بر اساس یک بررسی، افراد مبتلا به آسم که در زمان سرماخوردگی مقادیر بیشتری ویتامین C و سایر مواد مغذی مصرف می‌کنند، ممکن است حملات آسم کمتری را تجربه کنند.