لوله پلی اتیلن دو جداره باعث شد تا دست کودک 2 ساله دچار شکستگی شود

در ماه مارس، افزایش پیش‌بینی‌شده کار تعویض لوله‌های سرب باعث شد گروهی متشکل از 19 سازمان حامی بهداشت و محیط زیست به ریاست شورای غیرانتفاعی دفاع از منابع طبیعی (NRDC) مجموعه‌ای از اصول راهنما را برای جایگزینی خطوط سرب منتشر کنند.

در میان توصیه‌های متعدد مربوط به مشارکت جامعه، ایمنی و عدالت اقتصادی، این سند در برابر تعویض لوله‌های پلاستیکی موضع می‌گیرد و به جای آن خواستار خطوط مسی است.

تعدادی از کارشناسان می گویند اگرچه در جامعه بهداشتی و زیست پزشکی اجماع وجود دارد که خطوط خدمات سرب باید جایگزین شوند، بسیاری از سؤالات مربوط به کیفیت آب و سلامت در مورد لوله پلی اتیلن دو جداره آب آشامیدنی در ایالات متحده حل نشده است یا هنوز به آنها رسیدگی نشده است.

برخی از نمایندگان صنعت با یافته‌های اخیر که ارتباط بین لوله‌های پلاستیکی آب آشامیدنی و مسائل بهداشتی را نشان می‌دهند، مخالف هستند.

لوله

این وضعیت می تواند برای شرکت ها و مصرف کنندگان ناامید کننده و گیج کننده باشد زیرا جوامع بودجه فدرال برای جایگزینی دریافت می کنند و سپس باید ابعاد مختلف انتخاب ایمن ترین و مناسب ترین لوله های جدید را برای منطقه خود در نظر بگیرند.

خطوط خدمات معمولاً با توجه به منابع مختلف از مس، آهن، فولاد یا یکی از چندین نوع پلی اتیلن یا پلی وینیل کلراید (PVC) ساخته می شوند.

بلوفیلد ریسرچ، شرکتی که تحلیل‌هایی از بازارهای جهانی آب ارائه می‌کند، می‌گوید در دهه آینده تا 35 درصد از هزینه‌های شرکت‌های آب و برق ایالات متحده برای توزیع آب آشامیدنی صرف لوله‌های پلاستیکی خواهد شد.

مواد پلاستیکی مانند پی وی سی و پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) معمولاً نسبت به مواد سنتی مانند مس، آهن انعطاف پذیر و فولاد، هزینه کمتری برای خرید اولیه دارند.

بنابراین، طبق گفته بلوفیلد، زمانی که بر حسب مایل لوله توزیع اندازه گیری شود، پیش بینی می شود که پلاستیک تا سال 2030 نزدیک به 80 درصد از موجودی لوله های آب کشور را تشکیل دهد.