صابون مایع 4 لیتری می تواند آکنه را درمان کند

برای ساخت صابون مایع 4 لیتری آب (5 برابر وزن صابون) را اضافه کنید، درب آن را بگذارید و بگذارید صابون چند ساعت در آب سرد خیس بخورد. این عمل را می توان در شب نیز انجام داد و بگذارید صابون یک شب خیس بخورد.

پس از گذشت زمان مشخص شده، شعله را روشن کرده و تقریباً به جوش بیاورید، در این فاصله مرتباً با قاشق هم بزنید.

خاموش کنید و بپوشانید. بگذارید خنک شود. در همین حال، صابون به پایان خواهد رسید.

اگر بعد از چند ساعت هنوز تکه های کامل صابون باقی مانده بود، صابون را دوباره روی اجاق گاز گرم کنید، سپس آن را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک شود.

هنگامی که خنک شد و در هر صورت حداقل 12 ساعت نگذشته بود، چگالی صابون را بررسی کنید، به طور کلی رقت 1:5 باید خوب باشد.

صابون

اما به خصوص در زمستان که دمای محیط کمتر است، صابون می تواند خیلی غلیظ باشد، در این صورت مقدار دیگری آب اضافه کنید (برای این مقدار صابون 50 گرم اضافه کنید)، دوباره حرارت دهید و بگذارید کاملا خنک شود.

وقتی صابون تراکم مناسب داشت و در دمای اتاق بود، گلیسیرین را اضافه کنید که صابون را نرم تر می کند، چند قطره اسانس معطر برای لوازم آرایشی یا چند قطره اسانس و 2 یا 3 قطره رنگ خوراکی را اضافه کنید.

می خواهید کمی آن را بهبود بخشید. رنگی که معمولاً به قهوه ای تمایل دارد. آخرین اما نه کم اهمیت، 2 قاشق چایخوری سرکه را اضافه کنید.

ممکن است از من بپرسید: “این چه تازگی است؟ آیا همیشه نمی گویید مواد اسیدی را در صابون نریزید؟”

بله درست است، می گویم و تایید می کنم. در واقع برخی از مواد، حتی اگر دارای PH اسیدی باشند، می توانند اضافه شوند، اما فقط در مقادیر معین و با روش های خاص، نباید بداهه گویی کرد تا تعادل ظریف صابون به هم نخورد.