شیره خرما فارس می تواند باعث افزایش قد نوجوانان شود

شیره خرما ها حاوی مقدار زیادی پتاسیم هستند، دارای خواص ضد التهابی قوی هستند و علاوه بر این، نیازهای قندی حتی بزرگترین لذیذها را برآورده می کنند.

شیره خرما فارس منبع آنتی اکسیدان است: اسیدهای فرولیک و پروتوکاتچوئیک عملکرد مغز و عملکردهای شناختی آن را بهبود می بخشد.

آنها سلول های مغز را از التهاب و استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. این یک پیشگیری عالی از زوال عقل پیری، اختلال حافظه و توجه است.

همچنین شیره خرما حاوی فیبرهای محلول و نامحلول است که به عبور مکانیکی غذا از مجرای روده کمک می کند (و این مانع از یبوست مزمن می شود)، سموم را جذب می کند. خرما به بازگرداندن از دست دادن پتاسیم در اسهال مزمن در نتیجه بیماری های معده یا روده کمک می کند.

شیره

آنها باید به طور منظم نه تنها توسط افراد فعال بدنی و اغلب درگیر ورزش، بلکه برای همه کسانی که با استرس مشکل دارند استفاده شوند. این میوه ها چه ویژگی خاصی دارند و چرا باید جایگزین شیرینی شوند؟

میوه درخت خرما یا همان خرمای رایج از دوران ماقبل تاریخ کشت می شده است. در مکان هایی که رشد می کنند، آنها را “نان زندگی” می نامند.

عمدتاً به این دلیل که سال ها غذای اصلی قبایل عشایری بودند. با افزودن آنها به آرد جو، به اصطلاح نان خرمایی به دست می‌آمدند که قرن‌ها پیش خورده می‌شد.

شیره خرما سرشار از منیزیم، کلسیم، برم است. این مواد معدنی برای سلامت استخوان ها ضروری هستند و نه تنها به تقویت استخوان ها کمک می کنند بلکه خطر پوکی استخوان را نیز کاهش می دهند.

با بیماری های قلبی عروقی، خرما باید بخشی ثابت از منوی روزانه باشد. این میوه های کوچک از تجمع کلسترول در دیواره رگ ها و رگ ها جلوگیری می کنند و همچنین از انقباض عروق خونی و در نتیجه تشکیل تصلب شرایین جلوگیری می کنند. در نتیجه، خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر را کاهش می دهند. این خواص خرما توسط دانشمندان اسرائیلی از حیفا کشف شد.