رابطه بین تعداد تار و پود پارچه مبلی با دوام آن

به خاطر داشته باشید که آنها احتمالاً در برخی مواقع به تمیز کردن حرفه ای نیاز دارند. تعداد نخ ها واقعاً مهم است: هرچه بیشتر باشد بهتر است و همینطور پارچه مبلی ترک شما دوام بیشتری خواهد داشت.

یک کلمه احتیاط در مورد رنگ های تیره: اطمینان حاصل کنید که پارچه های تیره و طبیعی از نور مستقیم خورشید دور نگه داشته شوند، زیرا محو می شوند.

روش دیگر، یک سایه روشن تر یا یک پارچه مقاوم در برابر محو شدن را انتخاب کنید.روش Martindale واحدی است که مقاومت سایشی منسوجات را اندازه گیری می کند. این امر با شبیه سازی ساییدگی و پارگی طبیعی پارچه ها با آزمایش نمونه های نساجی با نیروی مشخص اتفاق می افتد.

با استفاده از فواصل 5000 چرخه، نمونه های پارچه را در دستگاه تست استحکام قرار داده و محکم می کشند، سپس دستگاه دو دیسک پشمی یا توری سیمی را به سطح می مالد. امتیاز نهایی با تعداد دفعاتی که دیسک ها قبل از خراب شدن پارچه نساجی بروجرد نوسان می کنند تعیین می شود.

پارچه مبلی

باید یدانید که هر چه پالت مارتیندالس بالاتر باشد ارزش یا چقرمگی پارچه بیشتر است و در برابر سایش مقاوم‌تر است. به عنوان مثال، برای مبل های خانگی، پارچه ای می خواهید که بین 15000 تا 25000 باشد.

استفاده سنگین 25000 تا 30000 خواهد بود، این استفاده روزمره خواهد بود و برای خانواده ها ایده آل خواهد بود.

ترکیب‌های طبیعی و بافت‌های کرکی به‌خوبی قابل لمس هستند، اما اگر شما مبتلا به آلرژی هستید، احتمالاً برای شما بدبختی به همراه خواهند داشت.

الیاف طبیعی بلند رسوبی در پارچه مبلی جدید عالی برای گرد و غبار، کثیفی و موهای حیوانات خانگی هستند، بنابراین اگر حساسیت یا آلرژی دارید، ترکیبات صاف و مصنوعی انتخاب بهتری خواهند بود.

ترکیب های هوشمندانه زیادی در بازار وجود دارد که جیر مصنوعی یکی از گزینه های محبوب است.

  • منابع:
    1. Sofa fabrics: 12 tips for choosing the best upholstery for your furniture
  • تبلیغات: 
    1. چای سیاه جایگزینی برای قهوه یا نوشیدنی های انرژی زا
    2. خواص آرد کیک کنجد سیاه خام برای کاربردهای غذایی
    3. با مصرف قارچ می توانید بیماری کیسه صفرای خود را درمان کنید
    4. کنجد ارده گیری دارای مقادیر زیادی استرهای لینولئیک است