خواص ارده کنجد برای لاغری چاقی صورت پوست

ارده کنجد برای لاغری،چاقی صورت و زیبایی پوست یک خوراکی بسیار خوشمزه و عالی است چرا که سرشار از انرژی بوده و فاقد هر نوع مواد افزودنی نظیر شکر و…می باشد.خواص ارده کنجد برای لاغری چاقی صورت پوست

تفاوت روغن کنجد و ارده کنجد

تفاوت روغن کنجد و ارده کنجد تفاوت روغن کنجد و ارده کنجد در چیست؟

از دیدگاه بسیاری افراد ارده کنجد دو آتیشه همان روغن ارده کنجد می باشد ،در صورتیکه این فرضیه کاملا غلط است و بین روغن کنجد و روغن ارده کنجد تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد که اصلی ترین تفاوت این دو، نحوه متفاوت استخراج روغن از دانه های کنجد می باشد.

ایده ال ترین کنجد برای تهیه روغن کنجد و روغن ارده ،کنجد ایرانی می باشد چرا که از طعم و بوی بسیار منحصر به فردی برخوردار می باشد.

روغن کنجد بطور مستقیم از دانه های کنجد و روغن ارده کنجد از بو دادن دانه های کنجد ویا ترکیب ارده کنجد با دیگر روغن ها(آفتابگردان،مایع،کلزا و …) بدست می آید.

قبل از بررسی روش تهیه روغن ارده کنجد باید بگوییم که از نظر طب سنتی مصرف خوراکی روغن کنجد مضر و ممنوع می باشد و مصرف آن بیشتر جنبه دارویی و تهیه ضماد را دارد و در صورت مصرف خوراکی، فرد دچار بیماری هایی همچون کبد چرب غیر الکی ،خطر انسداد عروق قلبی و سکته ،افزایش وزن در صورت مصرف بیش از حد ،یبوست و دل درد ،افزایش فشار خون،تنگی نفس و بازشدن منافذ پوستی می شود.

برای تهیه روغن ارده کنجد در کارگاه ها از روش پرس گرم و شیمیایی استفاده می شود.

نحوه تهیه روغن ارده کنجد اینگونه است که در ابتدا به مدت هشت ساعت دانه های کنجد خام را در آب خیس کرده تا آب به خوبی به داخل آن ها نفوذ کند.

پس از گذشت این مدت دانه ها را با حرارت بالا ،حرارت می دهند .

در مرحله ی بعدی دانه های کنجد بو داده شده را با دستگاه خاصی آسیاب می کنند که از آن ها ماده ای خمیری و کرم رنگی به دست می آید که به آن ارده می گویند.

سپس ارده را چند مدت در یک مکان نگهداری می کنند تا روغن آن خارج شود که به این روغن ،روغن اصلی ارده کنجد گفته می شود که از قیمت بسیار بالایی برخوردار است و بسیار کمیاب می باشد.

یک نوع دیگر از روغن ارده کنجد نیز وجود دارد که روغن ارده کنجد فرعی نامیده می شود.

روغن ارده کنجد از طریق حرارت دادن و ترکیب ارده با روغن های دیگر(سویا،آفتابگردان ،نارگیل و ..‌)بدست می آید.

برای تهیه روغن کنجد از دانه های کنجد از روش روغن گیری با پرس سرد استفاده می شود.

در این روش دانه های کنجد را با روش پرس سرد روغن گیری می کنند که روش پرس سرد اینگونه می باشد که با وارد کردن فشار زیاد به دانه ها روغن آن ها خارج می شود که همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم ،این روغن بیشتر جنبه دارویی داشته و مناسب مصرف نمی باشد.

یک روغن کنجد مرغوب و درجه یک، دارای مشخصات زیر می باشد:

۱- از دانه های کنجد مرغوب تهیه شده باشد.(بهترین نوع کنجد،کنجد ایرانی می باشد.)

۲-از بو و عطر بالایی برخوردار باشد.(افراد متخصص در این حوزه با توجه به بوی ارده کیفیت آن را شناسایی می کنند و بی شک هرچه عطر ارده بیشتر باشد یعنی نوع آن با کیفیت تر می باشد.)

۳-از غلظت مناسبی برخوردار باشد.

۴-داشتن رنگ مناسب(از کرمی روشن تا قهوه ای روشن)

روغن ارده کنجد معلی

روغن ارده کنجد معلی روغن ارده کنجد معلی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و توانسته است ،مجوز سیب سلامت را که نماد اطمینان کالا است از سازمان سلامت و بهداشت دریافت کند.

روغن ارده کنجد معلی ،دارای فواید زیر می باشد:

فاقد هرگونه افزودنی و ماده شیمیایی یا غیر شیمیایی می باشد.

سرشار از لیسیتین،امگا۳ و امگا۶ می باشد.

دارای بالاترین نقطه دود در سایر روغن های گیاهی می باشد.

مصرف آن به هیچ عنوان انسان را مبتلا به گرفتگی عروق و یا کبد چرب نمی کند.

باعث افزایش جذب آهن در بدن و تقویت سیستم ایمنی می شود.

روغن ارده کنجد ارگانیک معلی در بسته بندی های ۸۰۰سی سی،۴۰۰سی سی و غیره در بازار موجود می باشد.

شما می توانید بطور مستقیم این روغن را از نمایندگی ها تهیه و یا پس از جستجو در انواع سوپرمارکت ها و فروشگاه های موجود در شهر خود آن را یافته و اقدام به خرید نمایید.

یکی دیگر از راههای خرید این روغن پر خاصیت و معروف،مراجعه به سایت رسمی برند معلی و یا سایت های فروش آنلاین موجود بر بستر اینترنت مانند دیجی کالا، ترب، باسلام و غیره می باشد.

یکی از خاصیت های حیرت انگیز روغن ارده کنجد ،لاغری می باشد.

مصرف یک قاشق روغن ارده کنجد در رژیم غذایی روزانه شما باعث دریافت ۳گرم پروتئین، ۸گرم چربی، ۲گرم فیبر و دریافت ۸۹کیلوکالری می شود.

همانطور که میدانید یک رژیم غذایی خوب باید دارای حد مجازی از پروتئین و فیبر باشد چرا که این دو ماده ارزشمند برای بدن و گرفتن یک رژیم اصولی بسیار مناسب اند و در صورت اینکه به درستی در کنار یکدیگر قرارگیرند باعث احساس سیری و کنترل فرد و در نتیجه کاهش پرخوری های مختلف و تغییر در وزن می شوند.

تنها با استفاده از روغن ارده کنجد شما نمی توانید به وزن دلخواه خود برسید،بلکه لازمه رسیدن به وزن دلخواه، داشتن یک رژیم غذایی اصولی و سالم به همراه انجام تمرینات مناسب ورزشی می باشد.

پس مصرف روغن ارده کنجد در کنار رژیم اصولی و تمرینات ورزشی مداوم و هدفمند شما را به سرعت، به هدف کاهش وزن خود می رساند.

برای نگهداری از روغن ارده کنجد بایستی آن را در محل خشک و خنک و به دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید.

در صورت رعایت تمام موارد ذکر شده در بالا روغن کنجد شما تا ۷سال قابل استفاده می باشد.

روغن ارده کنجد مشکات

روغن ارده کنجد مشکات روغن ارده کنجد مشکات یک محصول بسیار خوشمزه و مقوی می باشد.

روغن ارده کنجد مشکات در بسته بندی های مختلفی مثل ۳۵۰گرمی،۱۸۰۰گرمی،۱۰۰۰گرمی،۲۰۰۰گرمی و غیره در بازار موجود می باشد.

از روغن ارده کنجد مشکات در پخت و پز،آشپزی و سرخ کردن استفاده می شود و قابلیت تحمل حرارت تا ۲۵۰درجه سانتی گراد را دارد.

شرکت فراورده های کنجدی مشکات در اردکان یزد واقع شده و تولیدکننده محصولات بسیار متنوعی مانند ارده ممتاز، حلوا ارده ممتاز، کرم ارده، روغن ارده، ارده شکلاتی، کنجد برشته و روغن کنجد بکر و دیگر محصولات می باشد.

روغن ارده کنجد دارای فواید زیر می باشد:

کاهش وزن

درمان ریشه ای یبوست

افزایش مقاومت بدنی

درمان بیماری های عصبی و آرتروز

برای تهیه روغن ارده کنجد مشکات شما می توانید به سایت اصلی این شرکت مراجعه و یا اینکه این روغن اصیل و پر خاصیت را از فروشگاه های معتبر در منطقه سکونت خود و یا فروشگاه های آنلاین مانند ترب، باسلام، دیجی کالا و غیره تهیه و از آن استفاده کنید.

استفاده از ارده و سایر فرآورده های آن در زمان بارداری ممنوع و باعث بالارفتن احتمال سقط جنین می شوند.

هم چنین افراد دارای اسهال مزمن باید از مصرف روغن ارده خودداری کنند.

کرم ارده کنجد پوپر

کرم ارده کنجد پوپر کرم ارده کنجد پوپر در بسته بندی های سطلی ۲۰۰گرمی،۳۲۰ گرمی و ۳۷۵گرمی در بازار موجود می باشد.

ارزش غذایی موجود در یک قاشق کرم ارده کنجد پوپر بصورت زیر می باشد: ۱۱۱کیلو کالری انرژی ۱۰.۲۰گرم قند ۴.۲۰گرم چربی ۰.۰۵درصد نمک ۰.۰۰درصد چرب ترانس

شرکت محصولات غذایی پوپر از سال ۲۰۱۲ با هدف تولید محصولات سالم تاسیس گشته است.

این مجموعه تولید کننده محصولات متفاوتی مانند عسل، کره بادام زمینی، کرم کاکائو، کرم ارده کنجد، آدامس، قهوه فوری، آب میوه و دراژه می باشد.

محصولات تولیدی این مجموعه در بازار با نام های تجاری پوپر، رویال طلایی، دکتر اسکوک، اسکیکرز، نیودنت، فان تایم و کوکو عرضه می شوند.

در این بخش صرفا به معرفی کرم ارده کنجد پوپر می پردازیم.

برای تهیه این کرم ارده کنجد خوشمزه ،شما می توانید بصورت حضوری به فروشگاه ها و یا نمایندگی های معتبر شرکت پوپر مراجعه و اقدام به خرید ارده کنجد مخصوص تان کنید.

هم چنین یک راه بسیار آسان دیگر، مراجعه به سایت های مختلفی مانند باسلام، ترب، دیجی کالا، اسنپ مارکت و دیگر فروشگاه های آنلاین بوده که شما می توانید اقدام به سفارش محصول و تحویل آن به درب منزل کنید.

این نکته را نیز بایستی خاطر نشان کنیم که شما بصورت مستقیم می توانید وارد سایت اصلی برند پوپر شده و بصورت امن و با اطمینان خاطر اقدام به ثبت سفارش نمایید.

ارده به تنهایی یک ماده غذایی کامل محسوب می شود اما بهتر است برای خوش طعم تر شدن آن، به همراه یک محصول شیرین دیگر مانند خرما، انواع شیره، میوه های خشک شیرین، قیصی، برگه زردآلو و غیره مصرف نمود.

بهتر است کرم ارده کنجد پوپر را در وعده صبحانه میل کنید تا انرژی لازم برای کل روز شما تامین شود.

شما میتوانید کرم ارده کنجد پوپر را به همراه عسل، انواع شیره ها (خرما، انگور، توت و غیره)،به عنوان شیرینی در کنار چای نوش جان کرده و یا در تهیه انواع کیک ها و شیرینی از آن استفاده نمایید.

افراد دارای طبع گرم بهتر است احتیاط لازم را در هنگام مصرف ارده و شیره رعایت کنند چرا که طبع هردو آنها گرم بوده و در کنار طبع گرم خودشان باعث ایجاد التهاب، خارش پوست، دانه زدن پوست و موارد خاص دیگری از این قبیل می شود.

ارده کنجد و کم کاری تیروئید

ارده کنجد و کم کاری تیروئید در این قسمت به بررسی خواص ارده کنجد و رابطه آن با کم کاری تیروئید می پردازیم.

کنجد و تمام محصولات تهیه شده از آن، منبع بسیار خوبی برای تامین تیروزین، سلنیوم، امگا ۳، آهن، مس، روی و ویتامین ب۶ بدن می باشند.

تیروزین اسید آمینه ای است که برای تولید مقادیر کافی هورمون های تیروئید استفاده می شود که در صورت عدم وجود کم آن در رژیم غذایی، کم کاری تیروئید پیش می آید.

غده تیروئید نقش بسیار اساسی در بدن داشته و باعث تاثیر گذاری بر روی قسمت های مختلف بدن می شود.

امروزه بیماران بسیار زیادی از مشکل تیروئید رنج می برند .

کم کاری تیروئید منجر به کندشدن متابولیسم و سوخت و ساز بدن و در

نتیجه افزایش وزن و چاقی می شود.

درصورت داشتن کم کاری تیروئیدی مشکلات زیر برای فرد به وجود می آیند:

خستگی و ضعف بدنی و عضلانی

خشکی پوست

مشکلات حافظه

تغییرات خلقی

کندشدن متابولیسم و چاقی

و دیگر موارد

برای در امان ماندن از بیماری کم کاری تیروئید شما می توانید با قراردادن این خوراکی پر خاصیت در رژیم غذایی خود از شر این بیماری در امان بمانید.

برای مثال شما می توانید پس از تهیه پلو به جای استفاده از روغن های نامناسب از کمی روغن ارده کنجد بر روی غذای خود استفاده و از عطر و طعم ان لذت کافی را ببرید و هم چنین طبع سرد برنج را گرم کنید.

و یا هم چنین می توانید از این روغن در سالاد خود به جای استفاده از سس های چرب و پر کالری استفاده کنید و عطر و طعم ویژه ای به آن ببخشید.

ارده کنجد با پوست

ارده کنجد با پوست شاید این سوال ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد که تفاوت ارده کنجد با ارده کنجد با پوست چیست؟

باید بگوییم, برای تهیه ارده معمولی ابتدا پوست کنجد را می گیرند و پس از بو دادن آن اقدام به تهیه ارده می کنند، اما در تهیه ارده کنجد با پوست یا همان ارده کنجد سبوس دار احتیاجی به گرفتن پوست کنجد نمی باشد و از کنجد کامل برای ارده گیری استفاده می شود.

برای تهیه ارده سبوس‌دار (ارده کنجد با پوست)از دستگاه های مخصوصی با برندهای مختلف مانند دستگاه ارده گیر بکر دانه و یا دستگاه ارده سنگی استفاده می شود.

ارده سبوس دار سرشار از انواع ویتامین ها،مواد معدنی ،آنتی اکسیدان ها و چربی های اشباع نشده مانند امگا۳، امگا۶ و امگا ۹می باشد.

از فواید ارده سبوس دار می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

تاثیر بسیار زیاد بر روند رشد کودکان

درمان بیماری هایی مثل دیابت، فشارخون، آرتریت، کلسترول بالا و بیماری های قلبی عروقی

درمان اختلالات کلیه

بهبود درد مفاصل و استخوان

و موارد بسیار دیگر

طبع ارده کنجد

طبع ارده کنجد قبل از بررسی طبع ارده کنجد، بهتر است در ابتدا به بررسی مفهوم طبع بپردازیم.

کلمه طبع به معنای شناسایی طبیعت هر چیزی (انواع غذاها،انسان و غیره)می باشد.

هر انسانی برای اینکه از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشد، در ابتدا بایستی به یک متخصص تغذیه مراجعه و با طبع و مزاج خود آشنا شود.

البته باید بگوییم که طبع انسان ها از بدو تولد و بصورت غریزی با توجه به عوامل (شرایط آب و هوایی، جنسیت، وراثت و غیره)شکل می گیرد که قابل تغییر نمی باشد ،اما هر انسانی میتواند مزاج خود را با تغذیه صحیح اصلاح و از مواجه با بیماری های مختلف پیشگیری کند.

کنجد دارای طبع گرم و تر می باشد به همین دلیل استفاده از آن در درمان بیماری هایی با طبع سرد و خشک (مانند آرتروز، مشکلات دیسک کمر و غیره )بسیار مفید بوده و افراد دارای طبع و مزاج سرد بهتر است ازاین ماده غذایی در رژیم روزانه خود استفاده نمایند.

همانطور که میدانید، ارده یکی از فرآورده های کنجد می باشد که از تفت دادن و کوبیدن دانه کنجد حاصل می شود.

بنابراین، طبع اره کنجد مانند طبع دانه های کنجد گرم و تر می باشد.

در هر ۱۰۰گرم ارده کنجد ۴۳درصدکلسیم و ۵۹۵کیلو کالری وجود دارد.

ارده سرشار از انواع مواد مغذی و ویتامین های مختلف زیر می باشد:

ویتامین های گروه ب(ب۱ ،ب۲،ب۳،ب۵وب۶ و ب۹)

فسفر

منگنز

پتاسیم

روی

سدیم

کلسیم

آهن منیزیم

و غیره