تخمه آفتابگردان و مواد مغذی موجود در آن

فواید سلامتی تخمه‌های آفتابگردان از مواد مغذی موجود در آن‌ها ناشی می‌شود تعبیر خواب تخمه آفتابگردان به ویژه فیبر و ویتامین E است.

غذاهای حاوی فیبر به شما برای حفظ سلامت سیستم گوارش کمک می کند. فیبر بخش غیر قابل هضم کربوهیدرات است با تنظیم خوردن غذا، هضم، جذب و متابولیسم به تنظیم روده ها کمک می کند.

هسته تخمه آفتابگردان مقداری فیبر دارد، اما اگر تمام دانه را بخورید، می توانید از مزایای بیشتری بهره مند شوید زیرا پوسته آن تقریباً به طور کامل فیبر است.

یبوست را تسکین می دهد و مغز آفتابگردان فیبری را فراهم می کند که ممکن است مدفوع شما را برای جلوگیری از یبوست کاهش دهد.

برای برخی افراد، این ممکن است برای سلامتی مفید باشد مطالعات همچنین لباس چرم دخترانه نشان داده اند که بهبود مصرف فیبر غذایی می تواند دفعات مدفوع را در افراد مبتلا به یبوست افزایش دهد.

لزوماً قوام مدفوع را بهبود نمی‌بخشد، استفاده از ملین را کاهش نمی‌دهد یا اجابت مزاج دردناک را کاهش نمی‌دهد فیبر به سیری کمک می کند مطالعات نشان داده‌اند که افرادی که رژیم‌های غذایی با فیبر بالا می‌خورند، وزن سالم‌تری دارند.

تخمه آفتابگردان

تحقیقات نشان داده است که افرادی که رژیم‌های غذایی با فیبر بالا می‌خورند رب انار خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهند.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی با فیبر بالاتر با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ مرتبط است.

نویسندگان یک مطالعه بزرگ به این نتیجه رسیدند که افرادی که بالاترین فیبر رژیم غذایی را مصرف می کنند، خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان روده بزرگ را کاهش می دهند.

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی مهم است که به عملکرد طبیعی اعصاب کمک می کند و عملکرد مناسب سیستم ایمنی را حفظ می کند. ویتامین E همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است.

آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن در برابر آسیب های رسیدن به خاک سفت در دفینه سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. بدن شما رادیکال های آزاد را به طور طبیعی ایجاد می کند، اما سموم محیطی نیز در ایجاد رادیکال های آزاد در بدن نقش دارند.

کارشناسان پیشنهاد می کنند که آنتی اکسیدان ها را از منابع غذایی به جای مکمل ها دریافت کنید. غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات و دانه ها آنتی اکسیدان ها را همراه با سایر مواد مغذی فراهم می کنند.

  • منابع:
    1. Sunflower Seed Nutrition Facts and Health Benefits
  • تبلیغات: 
  1. رنگی که به نام ملکه الیزابت نامگذاری شد
  2. تورهایی که به شما ثروت آفرینی را آموزش می دهد
  3. پرورش کنجد بر روی مریخ برای اولین بار توسط اروپاییان
  4. ترفندهایی برای کسب درآمد که تا به حال به آن فکر نکرده اید