ارده کنجد عمده چقدر ماندگاری دارد

ارده کنجد مایعی است که از از کنجد بدون پوست و آسیاب شده تهیه می شود.این ماده دارای ارزش غذایی بالایی می باشد.افرادی که دارای مصارف بالا از این ماده هستند،مانند کافه ها یا مغازه داران،باید این ماده را به صورت ارده کنجد عمده تهیه کنند تا از نظر اقتصادی به صرفه تر باشد.

ارده کنجد عمده چقدر ماندگاری دارد

فروش ارده کنجد عمده

فروش ارده کنجد عمده ارده را می توان یکی از مهم ترین مواد غذایی مقوی معرفی کرد، که به صورت مایع، تهیه و مصرف می‌شود.

رنگ آن کرم بوده و دارای طعم خاص و لذیذ می‌باشد. ارده از کنجد تهیه می شود.کنجد سرشار از کلسیم و مواد معدنی مختلف مانند اهن،منیزیم و فسفر است که مصرف روزانه آن موجب استحکام استخوان‌ها می‌شود.

ارده کنجد را میتوان یکی از بهترین راه ها برای مصرف این دانه‌ها و جذب بهتر آن معرفی کرد. برای تهیه ارده ابتدا باید پوست کنجد جدا شود.

این پوست دارای مقدار زیادی فیبر‌های هضم نشدنی است و می‌تواند مشکلاتی را برای دستگاه گوارش به وجود بیاورد. به همین دلیل این پوست مصرف خاصی نداشته و حتی برای کود یا خوراک دام نیز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

برای تهیه ی ارده ی خانگی سالم ابتدا کنجد را سه مرتبه در آب شور و سپس در آب شیرین شستشو داده تا پوست آن جدا شود.پس از آن کنجد‌های پوست کنده شده را بو داده تا برای تبدیل شدن به ارده آماده شوند.

سپس، کنجدها را در آسیاب یا میکسر کاملا آسیاب کرده تا به کرمی یکدست و روان تبدیل شود.در مرحله ی آخر به میزان نیاز روغن کنجد به عنوان روغن پایه به آن اضافه کرده،در ظرف در دار بریزید و در یخچال نگه داری کنید.

بسیاری از افراد به دلیل داشتن فروشگاه یا مصرف بالای ارده ترجیح به خرید عمده ی این محصول می دهند.فروشگاه های معتبر حضوری و اینترنتی زیادی در کشور وجود دارد که اقدام به عرضه ی ارده ی عمده می کند.

همچنین می توان از تولیدکنندگان ارده اقدام به خرید نمود که با این کار میتوان این محصول را ارزانتر و بدون واسطه تهیه کرد.

روغن ارده کنجد

روغن ارده کنجد روغن ارده کنجد روغنی است که از ارده کنجد گرفته می‌شود.استفاده از روغن ارده کنجد برای درمان و پیشگیری بیماری‌ها از زمان های قدیم در ایران رایج بوده است.

در گذشته به واسطه شناخت روغن کنجد از آن برای درمان بیماری های مختلف به صورت پماد، روغن و همچنین یکی از مواد غذایی استفاده می‌کردند.

می توان گفت در روغن به دست آمده از کنجد و ارده کنجد تفاوت‌هایی است که هر یک دارای خواص متفاوتی هستند.

روغن ارده کنجد به دلیل داشتن خاصیت چربی غیراشباع و همچنین وجود ویتامین‌های گروه E ،K و غنی بودن از آنتی‌اکسیدان برای پوست صورت بسیار مفید است.

روغن ارده کنجد به دلیل دارا بودن اسید چرب امگا 6 دارای خواص درمانی بسیار زیادی است.همچنین این روغن برای افراد مبتلا به دیابت به دلیل وجود عنصر منیزیم، بسیار مفید است.

تحقیقات علمی خواص روغن ارده کنجد را به واسطه دارا بودن عنصر منیزیم و خاصیت آنتی‌اکسیدانی در کنترل و بهبود انواع سرطان روده به اثبات رسانده است.

در صورت مصرف منظم روغن ارده کنجد می‌توان خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا بیش از 10درصد کاهش داد.غنی بودن روغن ارده کنجد از عناصر روی و کلسیم نقش مهمی در تقویت سیستم استخوانی بدن دارد.

در طب سنتی از این روغن برای درمان بیماری‌های استخوانی به ویژه برای درمان پوکی استخوان استفاده می‌شود. غنی بودن روغن ارده کنجد سبب شده است که این روغن برای افرادی که فعالیت بدنی بالا دارند مانند ورزشکاران و افرادی که دارای نشاغل بدنی سخت هستند،بسیار مفید باشد.

طبق منابع معتبر طب سنتی،استفاده از روغن ارده کنجد برای درمان استرس، یبوست و کاهش قابل توجه چربی بد خون بسیار مفید است.

روغن ارده کنجد موذن زاده

روغن ارده کنجد موذن زاده روغن ارده کنجد را می توان جز دسته روغن های مایع بدون اسید چرب مضر قرار داد که می ­تواند بصورت خوراکی در پخت و پز و نیز تهیه سالاد استفاده گردد.

از روغن ارده کنجد علاوه بر فواید خوراکی و استفاده در طب سنتی،جهت تولید صابون و به عنوان ماده موثره برخی لوازم آرایشی و بهداشتی نظیر کرم ­های مرطوب کننده نیز استفاده می­ گردد.

روغن ارده کنجد را به دلیل انرژی زا بودن بیشتر در فصل زمستان استفاده می کنند. نوشیدن مقدار زیادی آب و اضافه کردن فیبر به برنامه غذایی به روان کردن روده ها کمک می کند.

یکی دیگر از مزایای روغن کنجد درمان یبوست و مشکلات گرفتگی روده بزرگ است. استفاده یک یا دو قاشق غذا خوری از این روغن کمک می کند روده ها چرب شوند و شدت یبوست کاهش بیابد.

یکی از چیزهای خوبی که در مورد روغن کنجد وجود دارد این است که نقطه جوشش حدود 400 درجه فارنهایت است و می تواند مدلهای بالا را تحمل کند و برای طبخ انواع غذاها مورد مناسبی می باشد.

روغن ارده کنجد از نظر خواص متعدد برای تقویت نیروی جنسی و تقویت بدن مفید است . اگر به طور غلیظ خورده شود دیر هضم و ثقیل است و اشتها را از بین می برد که برای رفع این مشکل آن را باید با عسل و سرکه مخلوط کرد و خورد.

محبوب ترین برندهایی که در تولید روغن ارده کنجد وروغن زیتون در کشور محبوبیت بسیار بالایی دارند می شود به برندهای موذن زاده اشاره کرد که سهم زیادی در تولید محصولات درجه یک کنجدی در بازار این کشور دارند.

یکی از بهترین انواع مختلف روغن، روغن ارده و روغن زیتون صادراتی می باشد که دارای فواید بسیار متفاوتی نسبت به دیگر روغن ها می باشد.

می توان گفت روغن ارده کنجد موذن زاده با بهترین کنجد مرغوب تولید و به دست مصرف کننده ها می رسد و در تولیدات خود به هیچ عنوان از مواد نگهدارنده و افزودنی های شیمیایی غیر مجاز استفاده نمی کند.

که این محصولات جزء بهترین محصولات ایرانی برای افراد مختلف می باشد. همچنین برای کسانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند بهترین انتخاب ممکن است.

روغن ارده کنجد شابلی

روغن ارده کنجد شابلی یکی از فواید بی‌نظیر روغن ارده کنجد خوراکی، خواص ضد التهابی آن است.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهند روغن کنجد دارای خواصی ضد التهابی است که از دیر باز برای درمان التهاب، دندان درد و خراشیدگی سطحی روی پوست کاربرد داشته است.

همچنین مطالعات انجام شده روی تعدادی از افراد بزرگسال که روزانه ۴ قاشق غذاخوری روغن کنجد مصرف کرده بودند، نسبت به گروهی که روغن کنجد مصرف نکرده بودند با کاهش میزان LDL یا همان کلسترول بد خون خون همراه بود.

یکی از مهم ترین مواد سازنده ی روغن کنجد یک اسید آمینه معروف به نام تیروزین است که مستقیماً با فعالیت ماده ی سروتونین مرتبط است.

سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که بر روحیه ما تأثیر می‌گذارد،افسردگی را از بین برده و باعث افزایش شادی می شود.

از روغن ارده کنجد می توان در تمامی انواع پخت و پز، سالاد و سرخ کردن استفاده کرد.این روغن بسیار خوش عطر و طعم است و بوی نامطبوع در غذاها ایجاد نمی کند.

این روغن در بین انواع روغن های خوراکی،به ملکه روغن ها مشهور است. همچنین این روغن تاثیر زیادی در پیشگیری از بیماریهای مفصلی و آرتروز می شود.

روغن ارده کنجد باعث جلوگیری از سرطان های دستگاه گوارش، پروستات و سینه می شود. همچنین استفاده از این روغن به دلیل دارا بودن ویتامین E موجب شفافیت و لطافت پوست می گردد.

روغن کنجد به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت دود و کف ایجاد نمی کند،و یکی از بهترین انواع روغن برای سرخ کردن می باشد. مصرف روغن کنجد برای کسانی که از ناراحتی فشار خون بالا رنج میبرند بسیار توصیه میشود.

یکی از بهترین و مرغوب ترین محصولات کنجدی سنتی را می توان محصولات شابلی در شهر اردکان معرفی کرد.این برند دارای با ممتاز ترین ارده و روغن ارده کنجد با شماره ثبت تولید و شماره نظارت بهداشت است.

روغن ارده کنجد شابلی بدون کلسترول و در اندازه و موارد استفاده های گوناگون می باشد.

روغن ارده کنجد یزد

روغن ارده کنجد یزد در طب اسلامی، به جای مصرف روغن کنجد که دارای خاصیت سرد است، به روغن ارده کنجد توصیه شده است که طبع گرم و خواص بیشتری دارد. می توان با مصرف روغن ارده کنجد اصل،کلسترول خون خود را پایین بیاورید. می توان گفت در سر تا سراسر ایران شرکت ها و کارگاه های مختلفی روغن ارده کنجد تولید می کنند که در این بین فقط تعداد محدودی از تولید کنندگان روغن ارده کنجد اصل را عرضه میکنند.کشور ایران را می توان یکی از بزرگترین کشور های تولید کننده محصولات کنجدی در آسیا معرفی کرد که استان یزد به عنوان قطب اصلی تولید فرآورده های کنجدی در کشور به حساب می آید. در این استان و به خصوص شهرستان اردکان کارخانه های صنعتی و کارگاهی بسیار زیادی فعال هستند.به نظر بسیاری از کارشناسان،به خصوص تولید کنندگان روغن ارده و روغن کنجد در استان یزد،کنجد پاکستانی بهترین نوع کنجد برای روغن گیری می باشد. درصد روغن حاصل از این کنجد تقریبا 45 تا 49 درصد بوده که بسیار عالی می باشد. از مهم ترین ویژگی های روغن حاصل از کنجد پاکستانی می توان به موارد زیر اشاره کرد: برخورداربودن از طعم و عطر عالی که مناسب برای انواع غذاها و سالاد ها می باشد،این کنجد خواص درمانی زیادی دارد و در بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی از این روغن استفاده می شود. در ضمن قیمت کنجد پاکستانی نسبت به دیگر انواع کنجد در بازار ارزان تر است و از نظر اقتصادی برای روغن گیری بسیار مناسب تر می باشد.

ارده کنجد تکسان

ارده کنجد تکسان ارده را از کنجد پوست گرفته شده و کمی حرارت دیده تهیه می کنند. برای تهیه ی ارده،دانه‌های کنجد را بعد از حرارت دادن و پوست گرفتن، می‌کوبند تا کاملا له و یکدست شوند.

در نتیجه مایعی با بافت صاف و نرم به دست می‌آید که همان ارده است. طعم آن کاملا شبیه طعم کنجد یعنی کمی تلخ و گس است.ارده دارای خواص بیشماری می باشد.

به همین دلیل است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارده دارای بسیاری از مواد مغذی، ویتامینی و چربی‌های سالم است.

جالب است بدانید یک قاشق ارده دارای ارزش غذایی زیر است:

_انرژی (کالری): 90

_چربی: 8 گرم

_پروتئین: 3 گرم

_کربوهیدرات: 3 گرم

_فیبر: 1 گرم.

طبع ارده کنجد گرم و تر است. از این رو برای افرادی که طبع سرد و خشک دارند، می‌تواند گزینه‌ای بسیار عالی باشد. می توان گفت طبق تحقیقات پزشکی،مصرف دانه‌های کنجد، خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

جالب است بدانید در بیشتر کشور های آسیایی و اروپایی از روغن ارده کنجد برای التیام زخم های دیابت استفاده می شود. ارده دارای میزان بالایی آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد سرطانی را از بین می برد‌.

همچنین باید در نظر داشت که خواص ضد باکتریای بالایی را نیز دارا می باشد‌. طبق تحقیقات انجام شده، محققان دریافتند، خواص ضد باکتریایی عصاره کنجد، در برابر 7 درصد باکتری‌های مقاوم به دارو، موثر عمل کردند.

طبق مطالعات انجام شده، دانه‌های کنجد، تاثیر به سزایی بر محافظت از مغز انسان و سلول‌های عصبی در مقابل مواد مضر دارد.

شرکت تجاری فرآورده های کنجدی تکسان را می توان یکی از برند های تولید محصولات کنجدی با کیفیت و مرغوب اعم از:کرم ارده،ارده کنجد و دیگر محصولات مشابه نامید که فعالیت خود را در استان خراسان رضوی در سال 1388 آغاز نمود.

همچنین ارده کنجد تکسان با دارا بودن نشان سلامت و تولید محصولات بهداشتی،توانسته است مورد استقبال زیاد مردم و رضایت مصرف کنندگان قرار بگیرد.

ارده کنجد اردکان

ارده کنجد اردکان کنجد حافظه را نیز تقویت می‌کند و درنتیجه صبحانه‌ای عالی برای افراد مختلف از جمله کودکان است. همچنین می توان گفت،کنجد در درمان اختلالات کبد، کلیه و همچنین بهبود استخوان‌درد بسیار موثر است.

از جمله مهم‌ترین مواد مغذی موجود در کنجد، آهن و کلسیم است. جالب است بدانید که این خوراکی به‌تنهایی می‌تواند 14 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به کلسیم را تامین کند.

وجود آهن در این ارده برای افراد مبتلا به فقر آهن و کم‌خونی بسیار با مفید و مهم است.

یکی از بهترین تاثیرات مصرف ارده را می توان کاهش اشتها عنوان کرد. افرادی که دارای رژیم لاغری هستند،می‌توانند با خوردن این خوراکی در وعده‌ی صبحانه، اشتهای خود را کاهش دهند.

ارده با دارا بودن موادمغذی همچون کلسیم، آهن، روی و… در رفع خستگی موثر است. برای بهار شدن طعم ارده بهتر کمی عسل یا شیره‌های طبیعی انگور، خرما و… به آن اضافه کرده و میل کنید.

حلوا ارده کنجد اردکان از کنجد کوبیده و له شده به دست می آید که نباید روغن آن جدا شده باشد. این ماده غذایی لذیذ به تنهایی یک ماده غذایی کامل و سالم به شمار می رود و فاقد هر گونه افزودنی های شیمیایی می باشد.

تنها ماده تشکیل دهنده ارده، کنجد است.اردکان به قطب تولیدی انواع ارده،حلوا ارده و روغن ارده کنجد معروف است که در کارگاه های مختلف به روش سنتی و خالص این ماده تهیه می شود که تعداد آن ها حدود 160 عدد تخمین زده شده است.تولید ارده در این شهر دارای سابقه ی طولانی می باشد.