ارده کنجد سیاه سفید قهوه ای

ارده کنجد سیاه (ارده کنجد سبوس دار) یکی از ترکیبات مغذی و خوشمزه برای صبحانه و میان وعده است.

ارده کنجد ماده ای خمیری شکل است که از ساییدن و کوبیدن دانه های کنجد سیاه به دست می آید. کنجد سیاه در واقع همان کنجد سفید است با این تفاوت که در هنگام فرآوری پوسته رویی یا به اصطلاح سبوس آن جدا نشده است.

همان طور که اکثر افراد ترجیح می دهند نان سبوس دار یا برنج قهوه ای میل کنند، ارده کنجد دو آتیشه یا سبوس دار نیز از نظر ارزش غذایی یک سر و گردن از کنجد سفید بالاتر است!

ارده کنجد سیاه سفید قهوه ای

روغن ارده کنجد نی نی سایت

روغن ارده کنجد نی نی سایت

روغن ارده کنجد به دو شکل تولید می شود:

1- به صورت سنتی و در عطاری ها (حضور مشتری)

2- نوع کارخانه ای

بر طبق نظراتی که از مصرف و انواع روغن ارده کنجد ارگانیک از سایت اشتراک نظر در نی نی سایت به دست آمد، نتیجه گیری به این شکل بود که اکثر مصرف کنندگان این محصول ترجیح می دهند از نوع کارخانه ای این محصول استفاده کنند چرا که برخلاف انواع سنتی فاقد هرگونه ناخالصی و بوی تند می باشد و سالم تر هستند.

بسیاری از مصرف کنندگان روغن ارده کنجد یا روغن کنجد تاکید داشتند که بهتر است که از این روغن برای پخت و پز و سالاد استفاده شود و به دلیل نقطه جوش پایین این روغن و همچنین حالت انجماد و بسته شدن در حرارت معمولی بهتر است برای سرخ کردن از آن استفاده نشود.

البته برخی از مصرف کنندگان نوع کارخانه ای این محصول اذعان داشتند که این روغن نه تنها برای پخت و پز و سالاد مناسب است، بلکه برای سرخ کردن انواع محصولات غذایی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

خواص ثابت شده روغن ارده کنجد یکی از علت های مهم جایگزینی این روغن به جای روغن های مایع موجود در بازار، توسط مصرف کنندگان بوده است، علیرغم ارزش غذایی فوق العاده روغن ارده کنجد قیمت بالای ابن محصول باعث شده است تا بسیاری از افراد از خرید آن صرف نظر کنند.

خرید این محصول از کارخانه های تولید کننده و شرکت ها و یا خرید به صورت عمده، راه حل برخی از کاربران برای حل مشکل قیمت بوده است اما اگر قصد خرید این محصول را با قیمت مناسب و البته راحت تر دارید بهتر است به راهی که اکنون پیش روی شما می گذاریم نیز توجه کنید…

یکی از بهترین روش ها برای خرید یک محصول با قیمت مناسب، تهیه آن به روش مستقیم یا بدون واسطه می باشد؛ در این نوع خرید به دلیل حذف عوامل واسطه مانند:

  • اجاره بهای فروشگاه یا مغازه
  • دلالان
  • هزینه حمل و نقل
  • هزینه های انبارداری
  • دستمزد کارگران و…

قیمت محصول کاهش چشمگیری نسبت به خرید حضوری یا سنتی خواهد داشت همچنین در این نوع روش خرید نیازی به مراجعه حضوری به مکان خاصی نبوده و با سفارش آنلاین یا اینترنتی می توانید محصول مورد نیاز خود را به قیمت درب کارخانه و به آدرس پستی مورد نظر خود دریافت نمایید.

روغن ارده کنجد هدرا

روغن ارده کنجد هدرا

روغن ارده کنجد هدرا از تولیدات یکی از کارگاه های داخلی واقع در اردکان یزد می باشد که با خواندن نام این برند از سمت چپ به خود محصول خواهیم رسید و این هم یکی از نوآوری های این برند ایرانی در نام گذاری محصول با کیفیت و مرغوب خود می باشد.

این روغن به روش سنتی و کاملا بهداشتی تولید می شود و موفق به اخذ نشان استاندارد و سیب سلامت از سازمان غذا و دارو شده است به طوری که در تهیه آن از هیچ گونه ماده افزودنی استفاده نشده است.

جهت آشنایی بیشتر شما با این محصول وطنی، مهم ترین ویژگی های این روغن سالم و سرشار از ترکیبات مغذی را برای شما بیان می نماییم:

  • مقاومت بالا در برابر حرارت تا دمای 250 درجه سلسیوس
  • پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی
  • استفاده از بهترین مواد اولیه
  • مناسب برای سالاد، پخت و پز و سرخ کردن
  • امکان ارسال به سراسر کشور
  • عرضه به صورت جزئی و عمده

شرکت هدرا پس از دریافت کنجد مرغوب و درجه یک از بهترین مزارع استان های تولید کننده این محصول، ضایعات آنها را بوجاری کرده و پس از شست و شو به بهترین روش دانه های کنجد را روغن کشی کرده و وارد بازار می نماید.

برای خرید روغن ارده کنجد هدرا و دیگر محصولات بر پایه کنجد سفید، قهوه ای یا سیاه کافی است نام محصول مورد نظر خود را در اینترنت وارد کرده و سپس با انواع سایت های طراحی شده توسط این شرکت آشنا شوید همچنین امکان سفارش دادن از طریق اینستاگرام و اپلیکیشن های مخصوص کسب و کار نیز امکان پذیر میباشد.

روغن کنجد هدرا در حجم های 800 سی سی و یک لیتری تولید می شود و شما می توانید متناسب با نیاز خانواده خود به صورت تکی محصول را با قیمت درب کارخانه سفارش دهید.

در صورتی که مایل به خرید در تناژ بالا و به صورت عمده هستید می توانید با بخش کارشناسان فروش و یا شماره تماس های درج شده در سایت هدرا تماس حاصل فرمایید و از نحوه ارسال و قیمت نهایی محصول اطلاعات کسب نمایید.

روغن ارده کنجد نیکاتیس

روغن ارده کنجد نیکاتیس

روغن ارده کنجد نیکاتیس محصولی ارگانیک و ارمغانی از دشت مغان برای مردمان ایران زمین که لایق بهترین ها هستند، می باشد.

این شرکت با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بهره گیری از بهترین تجهیزات، روغن ارده کنجد را به روش فشار سرد (cold press) تولید کرده و با عبور آن از فیلتر مخصوص که از جنس پارچه های کتان ضخیم هستند در نهایت روغنی شفاف و خالص و فاقد هرگونه ناخالصی روانه سفره های شما می کند.

روغن ارده کنجد به روش های مختلفی به دست می آید که روش پرس سرد یکی از بهترین روش ها برای تولید روغن ارده کنجد است چرا که در این پرس سرد کلیه خواص و ترکیبات موجود در دانه های سیاه و سپید کنجد حفظ می شود.

در روش پرس سرد، حداکثر حرارتی که به دانه های ارزشمند کنجد وارد می شود 40 درجه می باشد و سپس دانه های کنجد را با سنگ آسیاب سنتی، آسیاب کرده و ارده به دست می آید و پس از پرس ارده روغن کنجد از آن استخراج می گردد.

روغن ارده کنجد سرشار از ویتامین ها، امگا 3 و اسیدهای چرب ضروری است که یکی از بهترین روغن ها برای افراد وگان و وجترین (گیاهخواران) است.

این افراد به دلیل امتناع از مصرف پروتئین های حیوانی در معرض کمبود ویتامین‌ های مختلف، اسیدهای چرب و… می باشند که افزودن روغن ارده کنجد به رژیم غذایی گیاهخواران می تواند راهکاری مناسب برای جبران کمبودهای مواد مغذی ضروری باشد.

محصولات تولید شده توسط شرکت نیکاتیس دارای گواهینامه ارگانیک استاندارد ایران هستند و در حجم 750 میلی لیتر و به صورت کارتن های 12 عددی به صورت عمده عرضه می شوند.

برای مشاهده و خرید روغن ارده نیکاتیس و دیگر محصولات این شرکت خوش نام ایرانی می توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید و پس از درج آدرس پستی، محصول مورد نیاز خود را در محل مورد نظر خود دریافت نمایید.

از دیگر محصولات این شرکت می توان به ارده کنجد، کنجد سیاه، روغن کلزا و آفتابگردان طبیعی، زیتون هسته دار و بدون هسته سوپر ویژه اشاره کرد که همه این محصولات ارگانیک بوده و از بهترین مزارع بکر ایرانی به همراه ترکیبات مرغوب خارجی تهیه شده اند.

ارده کنجد نفاخ است

ارده کنجد نفاخ است

هیچ یک از ما نیست که با خواص دانه های کنجد آشنایی نداشته باشد اما مصرف آن به طور مستقیم خیلی رایج نیست به طوری که در حال حاضر حدود 90 درصد کنجد برداشت شده از استان های خوزستان، بلوچستان، یزد و اصفهان صرف تولید ارده، حلوا و روغن ارده کنجد می شود.

مصرف هر ماده خوراکی یا دارویی به موازات اثرات مطلوبی که بر بدن می گذارد ممکن عوارض جانبی نامطلوبی نیز داشته باشد، در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا بررسی کنیم که آیا ارده کنجد نفاخ است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله! با تمام محاسنی که در دانه های جادویی کنجد نهفته است وجود ترکیبات گالاکتو- الیگوساکاریدی در این دانه ها باعث بروز نفخ در هنگام هضم و جذب ترکیبات آن می شود.

اما چاره کار چیست؟ آیا حذف این ماده مهم از رژیم غذایی تنها به دلیل ایجاد نفخ منطقی می باشد؟

طبیعی است که هیچ عاملی تنها با داشتن یک یا چند عیب قابل رفع و مختصر، از یک سیستم حذف نمی شود و در این دنیا هر مشکلی راه حلی دارد!

راه حل رفع نفخ کنجد نیز بسیار ساده است؛ در صورتی که از روغن ارده کنجد و یا ارده کنجد به طور منظم استفاده می کنید ممکن است پس از مدتی احساس نفخ کنید، برای حل این مشکل می توانید راه های زیر را پس از مصرف محصولات کنجدی امتحان نمایید…

  • مصرف نکردن همزمان غذاهای نفاخ و حبوبات با محصولات کنجدی
  • جویدن آهسته غذا
  • نجویدن آدامس
  • حذف نوشابه و نوشیدنی های گازدار
  • افزایش فعالیت بدنی در طی روز
  • قدم زدن پس از صرف وعده های غذایی

لازم به ذکر است انجام کارهای فوق، مجوزی برای زیاده روی در مصرف کنجد نیست چرا که دانه های کنجد حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند که خوردن بیش از حد آنها می تواند باعث بروز عوارض شدیدی مانند انسداد روده شود.

با این حال خواص بی نظیر و بی شمار کنجد و فرآورده های آن در کنار معایب اندک و انگشت شمار آن می تواند دلیلی محکم برای استفاده از ترکیبات آن در رژیم غذایی هر فردی باشد.

ارده کنجد حلوا شکری

ارده کنجد حلوا شکری

یکی از پرطرفدارترین و نام آشناترین محصولات کنجد، ارده کنجد حلوا شکری می باشد به طوری که افراد بسیاری اعم از پیر و جوان تمایل به مصرف این ماده شیرین و مقوی در وعده صبحانه خود دارند.

در حال حاضر انواع حلوا شکری ارده کنجد به صورت سنتی و شرکتی به راحتی قابل دسترس است و شما در هر نقطه ای از کشور که ساکن باشید از طریق چند کلیک می توانید مرغوب ترین و بهترین انواع حلوا شکری تهیه شده از کنجد درجه یک و ارگانیک ایرانی را به دست آورید.

برندهای مختلفی اقدام به تولید ارده کنجد حلوا شکری نموده اند که برای مشاهده قیمت و حجم هر یک از آنها می توانید به سایت های فروشگاهی مراجعه کنید و محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید.

حلوا شکری ارده کنجد تقریبا کلیه خواص کنجد را داشته و با خرید آن می توانید وعده ای مغذی و سالم به فرزندان خود هدیه دهید؛ در زیر هفت فایده از هزاران فایده این ماده پرخاصیت را مشاهده می فرمایید…

  1. سرشار از کلسیم
  2. پیشگیری و درمان کم خونی
  3. درمان بیماری های عفونی
  4. کاهش کلسترول و تری گلیسیرید
  5. تقویت حافظه
  6. کاهش فشار خون بالا
  7. پیشگیری از سرطان مناسب برای افراد لاغر و کم وزن

برای تهیه ارده کنجد حلوا شکری مرغوب و ارگانیک می توانید به سایت های فروشگاهی معتبر مراجعه کنید، لازم به ذکر است قبل از اقدام به ثبت سفارش از وضعیت بهداشت و داشتن گواهینامه های معتبر برند حلوا شکری تحت نظارت سازمان غذا و دارو اطمینان حاصل فرمایید.

کالری ارده کنجد

کالری ارده کنجد

دانه های کم وزن کنجد بمب انرژی هستند و اگر چه در ظاهر حجم بسیار کمی دارند اما کالری و چربی اشباع فوق العاده ای دارند به طوری که کالری 100 گرم ارده کنجد در حدود 595 کالری می باشد.

برای درک بهتر از میزان کالری ارده کنجد شاید مقایسه آن با دیگر مواد غذایی بتواند موضوع را روشن تر کند، در واقع مصرف 100 گرم ارده کنجد مشابه مصرف حدود 7 عدد تخم مرغ آب پز و یا 7 عدد سیب زمینی آب پز می باشد!

با مقایسه بالا به سادگی متوجه می شوید که شما با چه منبعی از انرژی رو به رو هستید و در صورتی که از چاقی یا اضافه وزن رنج می برید بهتر است این ماده غذایی را با احتیاط بسیاری بیشتری نسبت به سایر افراد مصرف کنید.

ارده کنجد علاوه بر کالری و انرژی بسیار بالا ترکیبات ارزشمندی دیگری نیز دارد که در جدول زیر به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

ترکیبات مغذیمقدار بر حسب میلی گرم در 100 گرم ارده کنجد
کربوهیدرات21190
پروتئین17000
فسفر732
کلسیم426
پتاسیم414
منیزیم95
آهن8.95
روی4.62

اگرچه کالری بالای ارده کنجد برای بسیاری از افراد زننده است اما همین خصوصیت به ظاهر منفی در مواردی می تواند باعث محبوبیت این ماده شود، در واقع نگاه شما به این موضوع بستگی به شرایط سنی و قوای بدنی دارد.

طبیعی است که برای کودکان کم سن و سال که در عنفوان جوانی و سن رشد هستند و اکثرا وزن کمی دارند و یا تمایلی به مصرف غذاهای گوشتی ندارند، ارده کنجد می تواند یکی از بهترین میان وعده ها و سالم ترین خوراکی ها برای مدرسه دانش آموزان باشد.

سالمندان قشر دیگری هستند که نیازمند انرژی بالا و بازیابی توان و قوای از دست رفته هستند، مصرف متعادل ارده کنجد برای این عزیزان می تواند بسیار مفید باشد البته بهتر است قبل از گنجاندن ارده کنجد در رژیم غذایی خود با پزشک معالج خود مشورت کنند.